תפקידו של היועץ לבניה ירוקה בפרויקט
12 בSeptember 2018
בניה ירוקה – עלות מול תועלת
13 בSeptember 2018

תכנון סביבתי יעיל - חסכון במשאבים



 

כיצד ניתן לצמצם את התלות במשאבים יקרים באמצעות תכנון סביבתי יעיל?

מה נדרש לנו כפרויקטורים ואפילו כאנשים פרטיים לצמצום עלות המשאבים?

כיצד תכנון סביבתי יכול לסייע ולתרום למשימה זו?

האם תכנון סביבתי ירוק אכן מצמצם את עלות השימוש במשאבים למשתמש?

תכנון סביבתי יעיל הוא תולדה של החלטות גורמי סביבתיים ובראשם – המשרד להגנת הסביבה. הגורמים הסביבתיים האמונים על סביבה נקייה בכל חלקי הארץ נוקטים בשתי גישות עיקריות לצמצום הזיהום: הטלת מס על מזהמים: בעלי פרויקטים ומפעלים אשר השתמשו בחומרים וכלים שפלטו מזהמים ייקנסו על פי גובה הנזק הסביבתי והבריאותי שהסבו. השיטה השנייה, לעומת זאת, מכירה בכך שישנם אזורים בארץ בהם הזיהום בלתי נמנע (למשל בצפון חיפה – בואכה לקריית חיים), ולכן שם הממשלה מטילה מכסות זיהום: כל מפעל או בית זיקוק מקבל מכסה במסגרתה מותר לו לזהם לשם מימוש תפוקתו, והוא יכול להמיר את המכסה במכסה עם הישות של עמיתו או שכנו. כך, סך כל הזיהום שנוצר באזור – קבוע, תוכנן מראש, וגם נענה מראש במענה סביבתי מהרשויות לצמצום הנזקים.

מסקנות הנוגעות למימוש תכנון סביבתי נכון
המסקנה המרכזית מדברת על כך שגורמי ממשל החליטו מראש לנקוט במדיניות של קנסות על חומרים ומוצרים מזהמים, ולכן מי שמשתמש במוצרים הללו נאלץ לייקר את מחירם כשהוא פונה ללקוח הפרטי. לכן, ללקוח הפרטי משתלם יותר – גם כלכלית, לקנות מוצר לא מזהם. בנוסף, תכנון סביבתי יעיל ייגע ישירות גם בכלכלה של אותו לקוח סופי, משום ששימוש במוצרים שלא מועילים לסביבה בדרך כלל מוכח כשימוש בזבזני העולה בלא מעט משאבים כלכליים. לדוגמה, נורת פלורוסנט באותה עוצמה של נורת ליבון הרבה יותר חסכונית גם בכלכלה, נשמרת ליותר זמן, וכמובן – מכילה חומרים ידידותיים יותר.

כמובן ששאלת נורת החשמל וברזי המים היא אחת מני אוקיינוס של נושאים שצריך לטפל בהם. לפיכך, יש להתייחס לנושא הזה כמו אל פרויקט בתוך פרויקט – לכל דבר ועניין, מה שאומר ששומה עליכם ליצור קשר עם יועץ סביבתי על מנת שיבחן את כלל הסביבה בה הפרויקט או הבניין שלכם נמצאים ויספק מפרט תכנון סביבתי שגם יחסוך לכם בעלויות, וגם יהיה מועיל סביבתית בהשוואה לתכנון המקורי. מניסיוננו – גם אם לקחתם בחשבון במלוא הרצינות את הנושא הסביבתי, לחברה מקצועית כמו WAWA תמיד יש מה לתקן ומה להוסיף על מנת שהפרויקט שלכם יהיה עוד יותר זול וחסכוני ועוד יותר מועיל סביבתית. תכנון סביבתי – אז והיום בשונה מן העבר, בעת שמושגים כמו תכנון סביבתי היו בגדר מותרות, כיום לא רק שזה עניינים של לא מעט בעלי פרויקטים בתחום הבנייה והסביבה, זה אפילו מעוגן בתקינה של מת"י – מכון התקנים הישראלי. תקן 5281 דן ברמת הידידותיות לסביבה הנדרשת על פי התקן. קיימים גם תקנים בינלאומיים העוסקים בסוגיה זו, למשל תקן LEED. מדוע לפנות לחברת WAWA? החברה עובדת על פי תכנון הלקוח, תוך אספקת כל הרעיונות לשמירת החזון שלו תוך הפחתה בכל גורם מזהם, מזיק או לא מועיל סביבתית. החברה עובדת מזה שנים רבות עם לקוחות בכל הגדלים – החל ממשקי בית פרטיים ועד יזמים של פרויקטים גדולים בענף הבנייה. תכנון סביבתי המסופק על ידנו הוא תכנון סביבתי אשר הושקעה בו מחשבה רבה, ונלקחו כל השיקולים האפשריים שיאפשרו לכם לחסוך במשאבים, ולקדם יוקר מחייה נמוך מבלי לפגוע באיכות החיים.
 

לפרטים נוספים צרו עימנו קשר היום

    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.